آرن ( اخبار و آموزش دیجیتال )

اخبار دیجیتال و آموزش های بازاریابی و فروش

کارآفرینی دارای چه مراحل و اهمیتی است؟

۱۲۶ بازديد

کارآفرینی نیز به‌مانند هر اقدام هدفمند دیگری نیازمند طی کردن مراحل خاصی است که این مراحل را به‌طور خلاصه می‌توان به ترتیب زیر بیان کرد:
 

1. شناسایی یک فرصت

در این مرحله، کارآفرین با خلاقیت و ذهن بازی که نسبت به ایده‌ها و چالش‌های جدید دارد وجود فرصتی را احساس کرده و بازار موجود برای آن را تصور می‌کند. درواقع، کارآفرین در این مرحله به دنبال نیازها، خواسته‌ها، مشکلات و چالش‌هایی است که تابه‌حال به شکل مناسبی برآورده یا حل نشده‌اند. 
 

2. تعیین یک چشم‌انداز

کارآفرین در این مرحله با هدف پیدا کردن روش‌های تازه و نوآورانه برای حل مشکل یا ارضای نیاز موجود، با استفاده از تجربه‌های گذشته و خلاقیت خود ایده پردازی می‌کند. سپس از میان همه ایده‌هایی که شکل می‌گیرند، عملی‌ترین و سودآورترین مورد به‌عنوان بهترین ایده انتخاب می‌شود. در اینجا فرصت‌ها و شرایط مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد و ارزش محصول یا سرویس مورد نظر، ریسک و امتیازات و فضای رقابت موجود ارزیابی می‌شود. در نهایت، یک چشم‌انداز جامع برای اجرایی کردن ایده مورد نظر شکل می‌گیرد.
 

3. متقاعد کردن دیگران

کارآفرین در این مرحله به کمک یک بیزینس پلن (Business Plan یا برنامه کسب‌وکار) تلاش می‌کند تا نظر افراد حقیقی و حقوقی مناسب، ازجمله سرمایه‌گذاران، شرکای توانمند و مؤسسات مالی و اعتباری را جلب کند. در نهایت، یک گروه مقدماتی از افرادی که توانایی تبدیل چشم‌انداز به واقعیت را دارند، تشکیل می‌شود.
 

کارآفرین‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

۹۴ بازديد

در یک دسته‌بندی کلی، کارآفرین‌ها به پنج دسته‌ اصلی تقسیم می‌شوند:

۱- کارآفرین‌های مبتکر

کارآفرین‌هایی که ایده‌ کاملا جدیدی دارند و مدل کسب‌وکار تازه‌ای را به جامعه تزریق می‌کنند. «استیو جابز» بنیان‌گذار «اپل» و «بیل گیتس» مبتکر «مایکروسافت» از این دست هستند.

۲- کارآفرین‌های سخت کوش

این افراد می‌خواهند یک کسب‌وکار کوچک را به کسب‌وکاری بزرگ تبدیل کنند. آن‌ها رویاپرداز‌های بسیار قدرتمندی هستند. «مارک کوبان» موسس «سایت یاهو» در این دسته قرار می‌گیرد. او با روزنامه‌فروشی، فروش کیسه‌های زباله و حتی تمبر فروشی به این مرتبه از رشد اقتصادی رسیده است.

مهمترین مهارت‌های کارآفرینی چیست؟

۱۱۱ بازديد


یک سؤال کلیدی که ذهن بسیاری از افرادی که به حوزه کارآفرینی علاقه‌مند هستند را به خود مشغول می‌کند، این است که آیا آنچه برای راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار مورد نیاز است را در خود می‌بینند و اگر این الزامات و بایدها را ندارند، چگونه می‌توانند آن‌ها را به دست آورند؟ بدون شک، هر کاری نیازمند الزامات خاص خود می‌باشد و بدون تأمین نمودن این الزامات، شروع آن کار یا با شکست روبرو شده و یا به دلیل کسری‌های موجود در مواد اولیه مورد نیاز آن، نیمه‌کاره باقی می‌ماند. در خصوص کارآفرینی که همراه با قبول ریسک بسیار بالای شکست بوده و هر اشتباه شاید کوچک هم، بتواند کارآفرین و سرمایه‌گذارش را با شکست هولناک روبرو نماید، به همراه داشتن همه این الزامات، بیش از پیش ضروری بوده و غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود. در این نوشتار، با برخی از مهم‌ترین مهارت‌های کارآفرینی که برای موفقیت در کسب‌وکار به آن‌ها نیاز خواهید داشت، آشنا می‌شوید.

 

چهارچوب مهارت‌های کارآفرینی

پیش از آشنایی با مهارت‌های کارآفرینی، باید بدانیم که اگرچه این مهارت‌ها متنوع بوده و از نظر تعداد نیز قابل توجه هستند، با این وجود آن‌ها را می‌توان در قالب چند دسته کلی تقسیم نمود. این تقسیم‌بندی که آن را چهارچوب مهارت‌های کارآفرینی می‌نامیم، یک راهنمای جامع از قابلیت‌ها و مهارت‌هایی است که در سطوح مختلف توسعه ایده و کسب‌وکار و به‌ویژه در تیم‌های استارت‌آپی، به آن نیاز می‌باشد. بر اساس این قالب، مهارت‌های کارآفرینی در یکی از دسته‌های زیر گنجانده می‌شوند:

  • مهارت‌های ضروری: بنیان‌گذاران یک کسب‌وکار نوپا، به یک سطح حداقلی از مهارت‌ها نیاز دارند که در صورت عدم برخورداری از آن‌ها، در همان مراحل اولیه کارآفرینی با شکست مواجه می‌شوند. این مهارت‌ها را می‌توان مهارت‌های ضروری نامید. برای مثال، یک فرد محتاط و عاری از ریسک، نمی‌تواند خود را کارآفرین بداند. کارآفرینی مستلزم داشتن حداقلی از روحیه ریسک‌پذیری و خطر کردن است و بدون آن نمی‌توان قدم در مسیر تجاری‌سازی ایده گذارد.
  • مهارت‌های مفید: این مهارت‌ها، برای یک شرکت بسیار مهم هستند. اما اگر مؤسسان این مهارت‌ها را نداشته نباشند یا در این مهارت‌ها توانمند نباشند، باز هم می‌توانند از طریق آموزش یا استخدام افراد متخصص، این کمبود را جبران نمایند. برای مثال، اگرچه آشنایی با روش‌های تأمین سرمایه و یا اصول مذاکرات تجاری بسیار مهم هستند، اما ممکن است شما در بدو تأسیس یک شرکت، هیچ چیزی از آن‌ها ندانید. مطالعه متون آموزشی، حضور در دوره‌های تخصصی و استخدام یک مشاور یا کارمند تمام‌وقت و آشنا به این حوزه‌ها، می‌تواند مشکل شما را در کوتاه‌مدت حل نماید.
  • مهارت‌های استارت‌آپی: این مهارت‌ها، مهارت‌های اصلی کسب‌وکار هستند که برای رشد و توسعه کلیه شرکت‌ها مورد نیاز خواهند بود. این مهارت‌ها نیز، همانند مهارت‌های مفید، از طریق آموزش یا ترجیحاً از طریق استخدام افراد مناسب، قابلیت یادگیری و توسعه در خلال فرآیند گسترش کسب‌وکار را دارد. البته باید توجه داشت که برخی از این مهارت‌ها، به‌ویژه در ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار، از اهمیت بیشتری برخوردارند. برای مثال، در ابتدای فعالیت‌ها که کمبود جدی منابع وجود دارد، لزوم انتخاب افراد مناسب بسیار حائز اهمیت بوده و اینجا است که مسئله مهارت تیم‌سازی به صورت جدی مطرح می‌گردد. مطمئن شوید که از استعدادهای برتر در حوزه‌های فنی بهره می‌گیرید. این افراد، مدیران آینده کسب‌وکار شما خواهند بود و به همین دلیل، باید دیدگاه و چشم‌اندازی به بزرگی چشم‌انداز شما داشته باشند و در عین حال، فناوری و توسعه آن را به خوبی بشناسند.
  • مهارت‌های بخشی یا حوزه‌محور: این مهارت‌ها، به صنعتی که در آن فعال هستید وابسته است. یک شرکت ساختمانی، به مهارت‌های فنی در صنعت ساختمان و یک استارت‌آپ فعال در هوش مصنوعی، به متخصصین نرم‌افزار و هوش مصنوعی نیازمند است.

یکی از نکات بسیار مهم این است که بنا بر آمار و مطالعات صورت گرفته، اغلب برنامه‌های توسعه استارت‌آپ‌ها و حمایت از آن‌ها، تقریباً به‌طور کامل بر روی مهارت‌های استارت‌آپی تمرکز داشته و اغلب آن‌ها مهارت‌های ضروری یا مفید را نادیده می‌گیرند. در برنامه‌ریزی خود برای تکمیل و ارتقاء مهارت‌های کارآفرینی، سعی کنید تمامی ابعاد و جنبه‌های معرفی شده در بالا را مدنظر قرار دهید. برای موفقیت یک کسب‌وکار نوپا، هم به مهارت‌های ضروری و مفید نیاز است و هم مهارت‌های استارت‌آپی و فنی.

 

آشنایی با مهارت‌های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک کارآفرین

۱۱۵ بازديد

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید خودتان را به ۱۰ مهارت زیر مسلح کنید:

  • افزایش حس کنجکاوی
  • مدیریت زمان
  • تفکر استراتژیک
  • کارآیی
  • انعطاف‌پذیری
  • ارتباطات
  • شبکه‌سازی
  • مدیریت مالی
  • بندسازی
  • فروش

کارآفرین‌ها چگونه اقتصاد را دگرگون می‌کنند؟

اقتصادهای بسیار بزرگ جهان امروز مانند اقتصاد ژاپن، آمریکا، چین و آلمان حاصل پشتکار کارآفرین‌های دیروز این کشورها هستند.

کارآفرینی به ‌عنوان یک محرک اقتصادی در هر جامعه‌ای کاملا ضروری است. این افراد در هر جامعه می‌توانند پیشگام رشدهای بزرگ و موفقیت‌های تجاری باشند.

از بین رفتن این افراد سخت‌کوش، اقتصاد هر جامعه‌ای را به نابودی خواهد کشاند. افراد هم برای عبور از روش‌های سنتی درآمدزایی و خارج شدن از دنیای کارمندی نیاز به استفاده از چنین تکنیک‌هایی در کسب‌وکار خود دارند.

چه عواملی بر کارآفرینی تاثیر می‌گذارند؟

۱۱۸ بازديد

عوامل موثر درونی و بیرونی زیادی بر کارآفرینی تاثیر می‌گذارند که بیشتر از هر کسی، خود کارآفرین باید با این عوامل آشنا باشد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

۱- قوانین

بیشتر وقت‌ها قوانین دست و پا گیر و محدودکننده به ‌عنوان موانعی بزرگ در مسیر یک کارآفرینی قد علم می‌کنند.

۲- محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی

تفاوت فرهنگ‌ها باعث شده تا بسیاری از ایده‌های کارآفرینی تنها مختص به مکان‌هایی خاص باشند.

۳- هزینه‌ها و مالیات

هزینه‌ها را می‌توان به ‌عنوان تاثیرگذارترین عامل بر سر راه کارآفرینی‌ برشمرد.

۴- عوامل سیاسی

تصمیم‌گیرندگان سیاسی هر کشوری تاثیر زیادی روی رونق کارآفرینی در آن کشور می‌گذارند.

صفر تا صد آموزش برند سازی

۱۱۶ بازديد

صفر تا صد آموزش برند سازی
بازاریابی مبتنی بر برندینگ تمام آن چیزی است که شما را به فروش اصولی نزدیک می کند. خدمات و یا کالای ما باید با ارزش گذاری مناسب به فروش برسد و این علت اصلی درهم تنیده شدن بحث اساسی بازاریابی و برندینگ است.

اگر هدف شما پیدا کردن راه حل های اصولی برای به حداکثر رساندن فروش خدمات و کالاهاست؛ ما در این بخش برای دست یابی به این راه حل های مهم در کنار شماییم.

خدمات ما در بخش بازاریابی و برندینگ

  • تحلیل و بررسی مطالعات انجام شده بر بازار هدف
  • شناسایی و هدف گیری مخاطبان هدف
  • اجرای برنامه مدون برندینگ
  • اجرای برنامه مدون روابط عمومی
  • مدیریت و بهینه سازی بودجه ها
  • جایگاه سازی ویژه
  • کمپین های تبلیغات
  • توزیع

چرا بازاریابی و برندینگ با مثلث؟

مثلث، مجموعه ای است که از مهندسین خلاق، هنرمندان ایده پرداز و مجریان متخصص در این حوزه بهره می برد.

این اجماع که با دانش روز برندینگ و بازاریابی، تجربه، حضور و مطالعه مستمر بازار همراه است، به ما این توان را داده تا بتوانیم بهترین راهکارهای اجرایی را برای افزایش فروش و ارتقاع جایگاه شرکت های حوزه صنعت ساختمان، ارائه دهیم.

امروزه بازاریابی و برندینگ که دو اصل جدایی ناپذیر درکسب و کار تلقی می شوند، دو بازوی اصلی جهت به دست آوردن مشتری است.

شناسایی، پیش بینی و به دست آوردن بازار از خدمات اصلی ما است. نگاه ما در خدماتی که ارائه می دهیم نگاهی اجرایی و نتیجه بخش است و برگرفته از فضای آکادمیک و فضای بازار است.

ما در مثلث با تجمیع دانش در حوزه های مهندسی، هنر، بازاریابی و برندینگ شرایطی را فراهم کرده ایم که مشتریان خود را رهنمود سازیم.

جایگاه برندسازی و تبلیغات، در تعریف بازاریابی کجاست؟

۱۱۵ بازديد

برای کسانی که علاقه و تعصب ویژه روی برندسازی و تبلیغات دارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا در تعریف بازاریابی،‌ اشاره‌ای به این دو حوزه‌ی مهم نشده است.

در پاسخ باید گفت: در این‌که برندسازی و تبلیغات، زیرمجموعه‌ی مدیریت بازاریابی است، تردیدی نیست.

اما این دو مفهوم زیر عنوان Communicating (ارتباط و ارسال پیام) جا گرفته‌اند. به عبارت دیگر، تبلیغات و برندسازی، از جنس برقراری ارتباط با مشتری (یا بازار هدف) و ارسال پیام درباره‌ی ویژگی‌های کسب و کار، محصولات آن و نیز پیشنهادهای ارزشمند برای مشتری است.

آیا فروش زیرمجموعه مارکتینگ محسوب می‌شود؟

گاهی اوقات، اصطلاح بازاریابی (یا مارکتینگ) چنان به شکل عمومی مورد اشاره قرار می‌گیرد که فروش را هم شامل می‌شود.

اما اگر بخواهیم دقیق باشیم، بهتر است فروش (Selling) را جدای از بازاریابی (Marketing) در نظر بگیریم.

در کتاب‌های بازاریابی هم، معمولاً اگر اشاره‌ی مختصری به فروش می‌شود، بیشتر بحثِ سیستم فروش است و نه فروشندگی.

کاتلر هم در کتاب بازاریابی خود با حجم بیش از هشتصد صفحه، بحث فروش را صرفاً به عنوان یک موضوع فرعی در انتهای فصل Communication مطرح کرده و اگر اشارات او به سیستم فروش را جدا کنیم، اشاره‌های بسیار محدودی به بحث فروش شخصی و آموزش فروش در کتاب او باقی می‌ماند.

بنابراین به نظر می‌رسد بهتر است فروش و فروشندگی را بیشتر زیرمجموعه‌ی مذاکره فرض کنیم تا مدیریت بازاریابی.

lما این بحث را به تفصیل، یک بار با عنوان تفاوت ویزیتور و بازاریاب و یک مرتبه هم در مرور مقاله‌ی نزدیک بینی بازاریابی (نوشته‌ی تئودور لویت) مطرح و بررسی کرده‌ایم.