جدیدترین کسب و کارهای سودآور در ایران و جهان

اخبار دیجیتال و آموزش های بازاریابی و فروش

جدیدترین کسب و کارهای سودآور در ایران و جهان

۱۵۱ بازديد

کسب و کارهای جدید از نظر اینکه هنوز بازار کارشان اشباع نشده و ظرفیت زیادی برای جذب نیرو کار دارند، مورد توجه افراد قرار می‌گیرند.

بسیاری از کسب و کارهای جدید در دنیا حیاتشان را مدیون پیشرفت تکنولوژی و اینترنت هستند. تغییر نیازها و خواسته‌های افراد هم در به وجود آمدن شغل‌های جدید موثر هستند. برای مثال همین فروشگاه‌های اینترنتی را در نظر بگیرید که به خاطر آسایش بیشتر افراد به وجود آمده و در حال حاضر جزو مشاغل سودآور به شمار می‌روند.

در ادامه با ما باشید تا تعدادی از پرسودترین کسب و کارهایی که عمر کمی از پیدایش آن‌ها می‌گذرد را بررسی کنیم. به شما پیشنهاد می‌کنم از این مشاغل ایده بگیرید و اگر علاقه و سرمایه‌ی کافی دارید برای راه‌اندازی آن‌ها اقدام کرده و به آینده‌ای درخشان سلام کنید.

کسب و کارهای جدید و پرسود در ایران و دنیا

1) کافه یا رستوران سیار، ایده‌ای خوش‌مزه و درآمدزا

ایده‌ی کافه و رستوران سیار یک ایده‌ی خوش‌مزه و خلاقانه است که در بسیاری از کشورهای دنیا در حال اجراست و با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است. این کسب و کار کوچک از سال 2014 تا 2019، 6.8% رشد داشته و روز به روز هم در حال رونق گرفتن است.

در ایران هم کم و بیش کافه‌‌های سیار دیده می‌شوند و شما می‌توانید نفر بعدی باشید که این کار نوظهور را به مردم معرفی می‌کند. در ضمن اگر کمی ذوق و حوصله داشته باشید می‌توانید در کنار داشتنی شغلی جذاب و مفرح، درآمدی حتی خیلی بیشتر از کافه‌های ثابت داشته باشید.

2) بازاریابی دیجیتال، رو به رشد به سرعت نور

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ، جزو آن دسته از حرفه‌هایی‌ست که هم حالا حالاها در ایران به نیروی کار نیاز دارد. اگر نمی‌دانید دیجیتال مارکتینگ چیست، می‌توانید مقاله‌ای که در این زمینه وجود دارد را مطالعه کنید. بهتر است دیجیتال مارکتینگ را از دو منظر بررسی کنیم:

یکی اینکه با توجه به نیاز موجود در کشور شما می‌توانید به عنوان نیرو کار در یکی از مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار شوید و پول پارو کنید (به شرط داشتن مهارت و تجربه کافی درآمد شما می‌تواند 100+ میلیون تومان در ماه شود). برای مثال می‌توانید به عنوان یک نیرو تولید محتوا مشغول به کار شوید و یا یک مدیر سئو یا شبکه‌های اجتماعی شوید. در اینجا به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ای که در زمینه بازارکار دیجیتال مارکتینگ در ایران نوشته‌ام را از دست ندهید.

مورد دوم اینکه ممکن است شما در حال حاضر کسب و کاری برای خودتان داشته باشید، اما بخواهید این  کسب و کار را وارد فضای آنلاین کنید و در این بازار گسترده هم سهمی داشته باشید. به خودتان نگاه کنید، احتمالا تا به حال تجربه خرید اینترنتی داشته‌اید یا حداقل یک بار برای پیدا کردن کالا یا خدماتی که به آن نیاز داشتید به جناب گوگل سر زده‌اید. با روی کار آمدن ویروس کرونا هم کسب و کارهای آنلاین بیش از پیش رونق گرفتند و این روند هم ادامه دارد. پس می‌بینید که چرا دیجیتال مارکتینگ را در این فهرست قرار داده‌ام.

 

3) بازسازی منازل

اگر ساخت و ساز در خون شماست و فکر می کنید از فرآیند نوسازی منازل مشتریان لذت می برید، چرا آن را به یک تجارت تبدیل نمی‌کنید؟ بسیاری از افراد وجود دارند که توانایی مالی خرید یک منزل جدید و نوساز را ندارند یا به هر دلیلی نمی‌خواهند خانه‌ی قدیمی خود را ترک کنند، اما معماری قدیمی خانه حوصله‌ی آن‌ها را سر برده است. در حال حاضر هم در ایران و هم خارج از کشور گروه‌ها و افرادی وجود دارند که  به این صاحبخانه‌ها می‌کنند تا از شر معماری قدیمی خانه‌ی خود خلاص شوند.

 

مهندسان معماری و عمران دو دسته از افرادی هستند که بیشتر می‌توانند روی این شغل حساب باز کنند و در صورت داشتن تجربه در ساخت و ساز و خلاقیت کافی، می‌توانند در آن موفق شوند. بد نیست تا با هم‌کلاسی‌های دانشگاهتان تماسی بگیرید تا ببینید اگر آن‌ها هم به دنبال یک کسب و کار جدید و پردرآمد هستند با همدیگر تشکیل یک گروه بدهید، چرا که این کار معمولا به صورت گروهی انجام می‌شود.

4) بازاریابی و فروش، اما نه به سبک قدیم

شاید پیش خودتان فکر کنید که کار فروش تقریبا از زمانی که انسان‌ها تصمیم گرفتند مبادله‌ی کالا به کالا انجام دهند وجود داشته و حرفه‌ی جدیدی محسوب نمی‌شود، اما باید به شما بگویم که منظورمان از فروش، آن کاری نیست که انسان‌ها از زمان‌های قدیم تا الان انجام می‌دهند. اگر می‌خواهید در بازار کنونی حرفی برای گفتن داشته باشید باید با استراتژی‌های فروش و بازاریابی آشنایی داشته باشید.

چه در کسب و کار سنتی و چه در دیجیتال مارکتینگ، شما باید از اطلاعات بروز بازاریابی اطلاع داشته باشید تا بتوانید مشتریان را روی هوا بقاپید! همچنین اگر یک نیروی فروش قوی باشید مطمئن باشید که هیچ وقت بیکار نمی‌مانید و تمام سازمان‌ها آرزوی استخدام شما را در سر دارند.

5) اجرا کننده‌ی مراسمات، همراه در شادی و غم‌ها

 

اغلب افراد وقتی می‌خواهند مراسمی مثل عروسی یا عزاداری برگزار کنند شرایط عادی ندارند، یعنی برای برگزاری مراسم عروسی آنقدر کارهای ریز و درشت روی سرشان ریخته که ممکن است یک کار اساسی مثل خرید کیک عروسی را فراموش کنند! افراد داغدار هم معمولا دل و دماغ این را ندارند که برای گرفتن مراسم عزاداری برنامه‌ریزی کنند و مکانی برای پذیرایی از مهمان‌ها در نظر بگیرند و … .

اینجا بود که ایده شروع یک کسب و کار جدید جرقه خورد. یک تیم کوچک می‌تواند تمام هماهنگی‌ها و خریدها و رزرو تالار یا رستوران و … را برای این گروه‌ها انجام دهد. این کسب و کار اخیرا در ایران زیاد به چشم می‌خورد و شما هم می‌توانید از این راه درآمد قابل قبولی به‌دست آورید.

6) پیاده‌سازی خانه هوشمند‌

 

ایده‌ی هوشمندسازی خانه‌ها، یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین ایده‌های موجود است که به خصوص در خارج از ایران با استقبال بسیار خوبی رو به رو شده است. در ایران هم چند سالی هست که روی چنین کاری سرمایه‌گذاری شده است، اما هنوز هم بازار کار این حرفه نیروی کار زیادی می‌طلبد،  بنابراین می‌توانید روی این شغل به عنوان یکی از شغل‌های نوظهور ایران حساب باز کنید و از فرصت‌های پیش رو استفاده کنید تا به یکی از اولین متخصص‌های این حوزه تبدیل شوید.

جدیدترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران و دنیا

1) ارائه‌ی خدمات به صورت آنلاین

به صورت کلی ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را در فضای اینترنت گسترش دهید. برای اینکه کمی ذهنتان را به چالش بکشیم چند استارت آپ موفق در ایران را برایتان مثال می‌زنم تا ببینید به همین راحتی می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید و هرروز ایده‌های جدید و خلاقانه‌تری را پیاده‌سازی کنید.

 

استارت آپ بقچه در تهران استارت خورد و ایده‌ی آن رساندن نان تازه به دست مشتریانی بود که به هر دلیلی نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند به نانوایی بروند. یک اپلیکیشن کافی بود تا مشتریان بتوانند سفارش خود را ثبت کنند و باقی کارها را به عوامل این کار بسپارند. هرچند که این استارات آپ با شکست رو به رو شد، اما ایده‌ی آن می‌توند الهام‌بخش شما باشد تا کسب و کار جدیدی را شروع کنید.

استارت آپ موفق آچاره هم یک ایده‌ی بسیار خوب داشت و آن ایده چیزی نبود جز خدمت‌رسانی به مشتریان در منزل. در سایت یا اپلیکیشن این مجموعه می‌توانید انواع خدمات مورد نیازتان از کوتاهی مو گرفته تا خدمات نظافت و شستشوی منزل را انتخاب کنید تا افراد واجد شرایط در منزل شما حاضر شده و به کمک شما بیایند.

2) فروش عکس در اینترنت

 

اگر شما توانایی ثبت لحظات فوق‌العاده و جذاب را دارید، می‌توانید به یک حرفه‌ی جدید فکر کنید. شاید از این موضوع مطلع نباشید که بسیاری از افراد در سراسر دنیا از فروش عکس‌ در اینترنت درآمد قابل قبولی به‌دست می‌آورند (البته منظورمان از عکس، عکس‌های من و در قابلمه یهویی نیست!) سایت‌هایی مثل 500px.com ،Adobe Stock و Shutterstock عکس‌های عکاسان را برای فروش در سایت خود قرار می‌دهند و آن‌ها را در درآمد حاصل از فروش این عکس‌ها سهیم می‌کنند.

3) طراحی قالب و ساخت افزونه‌های وردپرس

بسیاری از افرادی که در حال حاضر درآمدشان را مدیون سازندگان سیستم مدیریت محتوا وردپرس هستند. اشتباه نکنید از طراحی سایت با وردپرس صحبت نمی‌کنم، دارم از طراحی قالب و افزونه برای سایت‌های وردپرسی صحبت می‌کنم. اگر دانش برنامه‌نویسی ندارید می‌توانید با ابزارهای طراحی مثل فتوشاپ یک قالب وردپرس را طراحی کنید و آن را برای پیاده‌سازی به برنامه‌نویسان واگذار کنید.

 

اگر هم دانش برنامه‌نویسی دارید (زبان PHP و JS و دانش HTML ,CSS) می‌توانید به طراحی قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس بیشتر فکر کنید. در حال حاضر بازار کار این حرفه در ایران رونق خوبی دارد و شما هم می‌توانید یکی از پرچمداران این بازار شوید و قالب و افزونه‌های خود را در سایت‌های مرتبط به فروش برسانید.

4) فروش لایک و فالوور اینستاگرام

شاید باورتان نشود که بسیاری از افراد حاضر هستند برای افزایش فالوور یا لایک‌های پست اینستاگرام خود هزینه‌های هنگفتی بکنند. برخی از چهره‌های مشهور اینستاگرام از همین کار برای افزایش میزان فالوورهای خود استافده می‌کنند. در اینجا به اینکه این کار چقدر می‌تواند برای صاحبان این پیج‌ها سودآور باشد و اصلا راه درستی برای افزایش فالووریا لایک اینستاگرام هست یا نه کاری نداریم، تنها داریم از سودی که شما به‌دست می‌آورید صحبت می‌کنیم. شما هم می‌توانید از این بازار داغ استفاده کنید و پس از یادگیری این کار به درآمد خوبی برسید.

5) همکاری در فروش، کسب درامد بدون داشتن محصول

یکی از شغل‌هایی که در چند سال اخیر در ایران هم باب شده است همین همکاری در فروش است. همکاری در فروش یعنی چه؟ بسیاری از سایت‌های بزرگ در سراسر دنیا و ایران وجود دارند که این امکان را برای افراد مختلف فراهم می‌کنند تا در فروش با آن‌ها همکاری کنند، این همکاری به این صورت است که شما محصول یا خدمت این سایت‌ها را در سایت خود تبلیغ می‌کنید، در صورتی که فردی از سایت شما به صفحه‌ی خرید آن محصول هدایت شود و آن را بخرد، درصدی از فروش آن محصول عایدتان می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.