بهترین ایده های کارآفرینی نوین در ایران

اخبار دیجیتال و آموزش های بازاریابی و فروش

بهترین ایده های کارآفرینی نوین در ایران

۹۵ بازديد

ایده های کارآفرینی نوین در ایران را چنانچه بررسی کنید متوجه می شوید تعداد آن از شمارش افزون تر است. بی نهایت فرصت کار در کشور ما وجود دارد که چنانچه توسعه و گسترش پیدا کند، ثمرات بسیار زیادی در حال و آینده، برای تمامی هم وطنان خواهد داشت.

وقتی می خواهید کسب و کاری را شروع کنید باید حتماً به شعار ابتدای سال، همچنین رویکرد مجلس شوراری اسلامی نیز دقت داشته باشید. اگر بتوانید مطابق با آن حرکت کنید، در کسب و کار خود موفق تر خواهید بود.

امسال سال جهش تولید است و رویکرد عوامل دولتی بر ایجاد بنگاه ها و تولید شغل برای جوان ایرانی است.

شما می توانید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهید و سهمی در زمینه جهش تولید داشته باشید. این کار به هیچ وجه سخت نیست و فقط نیازمند مقداری وقت گذاری است.

ایران یکی از خلاق ترین و پیشرفته ترین کشور ها در زمینه ایده های کارآفرینی است و چیزی از کشور های غربی و خارجی کم ندارد.

ایرانیان روحیه کار و پشتکار را همیشه داشته اند و همین سبب شده تا هزاران روش کسب و کار در کشور ما باز شود و فرصت کار در جامعه فراهم گردد.

این روزها به خوبی مشاهده می کنیم که ایرانیان با خلاقیت به تولید محصولات مختلف می پردازند و این تهدید را به فرصت تبدیل کرده اند.

برای ایرانی ها بسیار راحت است که بتوانند قله های پیشرفت را بپیمایند و راه های خلاقانه ایجاد کنند.

ایده های کارآفرینی در هر حوزه ای از صنعت، کشاورزی، معدن، گردشگری و… میتواند بسیار متفاوت باشد.

کسی که کارآفرینی می کند، هم برای خود، شغل تولید می کند هم دست دیگران را می گیرد، چنین فردی حقیقتا کار ارزشمندی انجام داده و باید مورد حمایت قرار گیرد.

مخصوصاً حمایت های دولتی می تواند در این زمینه موثر باشد و موتور محرکی باشد که شرکت ها از آن برای پیشرفت در کارشان استفاده کنند.

گرچه شرکت هایی که در حال حاضر فعال هستند بعضا با حمایت های غیر دولتی و شخصی در حال فعالیت اند و توانسته اند جایگاه خود را در کسب و کار باز کنند.

این روزها شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف خوش درخشیدند و حال و هوای کسب و کار را در جامعه تغییر دادند.

مدیران این شرکت ها با ایده های کارآفرینی که پیاده سازی کرده اند، توانسته اند افراد زیادی را روی کار بیاورند و موفق هم بوده اند.

کارآفرینی نتایج خود را گاهی در متروی تهران نشان می دهد که فروشنده ها لوازم تولیدی خود را برای فروش می آورند. لوازم تولیدی که گاهی مانند محصولات کارخانه ای زیبا و شیک درست شده و نشان از فعالیتی دسته جمعی از بانوان دارد.

در این مقاله به خوبی در مورد ایده های کارآفرینی بحث کرده ایم و راه حل های بسیاری پیش روی شما قرار داده ایم که با عمل به آن ها می توانید شما نیز ایده های کارآفرینی خود را پیاده سازی کنید.
ایده های کارآفرینی

ایده های کارآفرینی

هزینه تولید محتوای سایت را از اینجا دریافت کنید…

 
آنچه در این بحث می خوانیم شامل موارد زیر است:

    ایده های کارآفرینی در منزل
    ایده های کارآفرینی در بخش فرهنگی
    ایده های کارآفرینی برای باغبانی و کشاورزی
    ایده های کارآفرینی فناوری اطلاعات
    ایده های کارآفرینی بدون سرمایه گذاری زیاد

 
ایده های کارآفرینی در منزل

بانوان در خانه خود و هنگامی که به امور خانه خود می رسند می توانند همزمان به کارآفرینی و افزایش درآمد خود بپردازند.

این یک فرصت ویژه است که باید ارتقاء داد. چرا که کار در خانه به همراه درآمد زایی و عمل به وظایف روزانه، به معنای بهترین استفاده و موثرترین شیوه برای کسب درآمد است.
ایده های کارآفرینی



 

 این ایده ها وقتی در عمل پیاده می شوند، حتی دانش آموزان دبستانی و دبیرستانی را درگیر خود می کند. ایده های بسیار کارگشایی در این زمینه وجود دارد که در ادامه می نویسیم:
1- کارآفرینی در خانه با خیاطی:

بسیاری از بانوانی که در خیاطی و دوخت و دوز فعالیت می کنند، ابتدا از خانه خود و فقط از یک چرخ خیاطی کار خود را شروع کرده اند.

از دوخت یک چادر ساده رنگی برای دختر کوچک تان گرفته تا دوخت لباس های بچگانه همه میتواند با ذوق و قریحه یک بانو تهیه شود.

بانوان اگر چرخ خیاطی را به دست گیرند می توانند ایده های جالبی روی پارچه پیاده سازی کنند که نشان از ذهن خلاق و فعال آن ها دارد.

خیاطی با روحیات خانم ها بسیار سازگار است و به همین دلیل است که بانوان در آن خیلی موفق هستند.
2- نمد دوزی:

در طول سالیان اخیر علاقه دوباره به کارهای دستی قدیمی در بین مردم پیدا شده است. نمد دوزی از جمله کار های دستی سنتی است که بسیاری آن را تایید می کنند و راحت نیز دوخته می شود.

بانویی که می تواند حجمی از پارچه های نمدی خرید کرده و دیگر بانوان را آموزش دهد و همه اقدام به دوخت نمد کنند، یکی از بهترین ایده های کارآفرینی برای منزل می تواند باشد.

با نمد میتوان طرح های خلاقانه پایه ریزی کرد و حتی به بچه های دبستانی و دبیرستانی نیز آموزش داد.
3- چرم دوزی:

پوشیدن و استفاده از وسایل چرمی چند سالی است که در ایران باب شده است و طرفداران بسیاری دارد.

محصولات چرمی، محکم و شیک هستند و از لحاظ ظاهری، شکیل هستند. چرم دوزی از جمله کار هایی است که بانوان یک تشکل ویا گروه را می تواند دور هم گرد آورد و کار تولید کند.

 محصولات چرمی همیشه مشتریان خود را دارد و در فصل گرم و سرد می توان برای فروش محصولات چرمی تلاش کرد.
4- عروسک سازی:

عروسک ها جزء دوست داشتنی ترین وسایل برای بچه ها هستند. هم دخترها و هم پسرها از عروسک های جدید استقبال می کنند.

بانوانی که ابتدا از فرزندان خود شروع می کنند و برای آن ها محصولات جالب می دوزند، می توانند ایده های کارآفرینی در این زمینه را جامه عمل بپوشانند.
4- شمع سازی در منزل:

شمع های مختلف این روز ها برای جشن تولد، جشن سالگرد ازدواج، و حتی برای میز و سفره غذا می تواند ایده جذابی باشد.

اگر شما به این کار مشغول هستید، می توانید ایده های تم تولد برای شمع را پیاده سازی کنید و فروش خوبی داشته باشید.
5- تولید ست آشپزخانه:

ست های آشپزخانه را حتما دیده اید. دستکش، دمکنی، سفره، حوله، سبد نان و پارچه ترمه دوزی شده از جمله مواردی است که برای تازه عروس ها و برای جهیزیه شان جذابیت بالایی دارد.
6- زیورآلات:

به عنوان یکی از ایده های کارآفرینی می توانید زیورآلات مختلف مانند دستبند، گردنبند، گوشواره و ساعت درست کنید.

این سال ها، بازار زیورآلات دستی و سنتی علاقه مندان بسیاری دارد. می توانید با کمک چند جوان که طرح های خلاقانه برای زیورآلات دارند، این اشیاء زیبا را تولید کنید.

زیورآلات به دلیل تنوع در رنگ، شکل و طرح بیش از طلا و نقره مورد استقبال قرار می گیرد و همواره بدلیجات یکی از دوست داشتنی های بانوان بوده است.

اگر بخواهیم دیگر ایده های کارآفرینی را بیان کنیم تعداد آن بسیار بالا می رود. شما نیز خوب فکرکنید. چرا که مطمئنا ایده های بسیاری می توانید داشته باشید.
7- گل سازی، قلاب بافی، مکرومه دوزی و ملیله دوزی کنید.

با این کار های هنری می توانید دنیایی از طرح و رنگ و شکل را با هم آمیخته و یک اثر هنری جذاب خلق کنید. می توانید برای شروع از دوخت یک طرح ساده برای فرزندتان استفاده کنید تا ذوق شما به جریان افتد.

 
ایده های کارآفرینی در بخش فرهنگی


 
1- با کمک یک تیم جوان، کتاب بنویسید.

تولید کتاب و صنعت نشر، یکی از ارزشمندترین کار هایی است که می توان برای پیشرفت فرهنگی یک جامعه داشت.

بسیاری از نویسندگان هستند که برای نوشتن کتاب شان وقت کافی ندارند، این افراد بعضا معلم و استاد دانشگاه هستند و از چند جوان باهوش و کاربلد کمک می گیرند تا نوشتن کتاب را انجام دهند.

این کار سبب میشود تا شما نیز از نظر جمعی کمک بگیرید و بتوانید کتاب های جالب تر و جذاب تری بنویسید. این تیم جوان می تواند برای شما تحقیقات میدانی انجام دهد تا طرح کتاب شما زیباتر شود.
2- پادکست تولید کنید و با پاورپوینت های موثر کار خود را ارتقاء دهید.

پادکست نوعی فایل صوتی است که فرد هرجا باشد می تواند گوش دهد. شما می توانید از فعالیت های خود عکس، فیلم، پادکست، انیمیشن و… تولید کنید و این را از طریق یک تیم انجام دهید. هیچگاه تک نفره کار نکنید، کار جمعی بسیار برکت دارد.

 
ایده های کارآفرینی برای باغبانی و کشاورزی
ایده های کارآفرینی

ایده های کارآفرینی

 
1-کارمندی که کار کارمندی را رها کرد و به تولید گلخانه روی آورد.

اگر بدانید چند برابر حقوق کارمندی می توانید در گلخانه درآورید و چند نفر را برای سرپرستی و رسیدگی به گلخانه استخدام کنید، مطمئنا کار گلخانه را شروع می کنید.

شما می توانید به راحتی میوه های پیوندی درست کنید و خلاقیت و ذوق خود را به نمایش بگذارید. می توانید از چند جوان کمک بگیرید تا در مورد میوه های پیوندی برایتان تحقیق کنند و به این شکل با تولید میوه های جدید و عجیب غریب، به زودی شناخته شوید.
2- بسته بندی حبوبات و خشکبار محصولات زراعی را انجام دهید.

سود زراعت و باغبانی برای بعضی کشاورزها محدود به چند ماه از سال می شود چون محصولات شان فصلی است و در مدت زمان معینی فروش دارد.

حالا که با زحمت و در طول یکسال درخت های تان و زمین زراعی تان میوه داده و نتیجه داده، تلاش کنید تا خود بسته بندی کنید و روانه بازار کنید.

می توانید یک تیم از جوانان خوش فکر هم تشکیل دهید که برای شما ایده طراحی و تبلیغاتی روی بسته بندی پیاده سازی کنند و خود هم فروش محصولات زراعی تان را برعهده گیرید تا سود بیشتری کسب کنید.

یک طراحی زیبا و بسته بندی با برند خودتان می تواند به شما کمک کند تا بیشتر شناخته شوید.
3- گیاهان دارویی پرورش دهید.

این کار را میتوانید حتی در خانه خود انجام دهید. اگر بتوانید گیاه با کیفیت خوب تولید کنید مطمئنا می توانید فروش هم داشته باشید.

می توانید سفارش بگیرید و بیشتر گل بگارید. اگر بتوانید از چند جوان کمک بگیرید تا برایتان درمورد گیاهان مختلف تحقیق کنند و بازار هدف را بشناسند، می توانید گیاهان جدید پیوندی تولید کنید و در بازار بیشتر شناخته شوید.
4- سبزی تولیدی خودتان را خود، بسته بندی کنید.

سبزی جزء غذاهای روزمره هر خانواده ای هست. سبزی ای که تولید کرده اید را می توانید در بسته بندی های مرتب و با رعایت اصول بهداشتی بسته بندی کرده و بفروشید و سود خوبی کسب کنید.

برای این امر میتوانید از چند خانم یا آقا کمک بگیرید تا سبزی های تان را پاک کنند.
5- در قسمتی از زمین خود، پرورش بلدرچین و پرندگان زینتی انجام دهید.

تخم بلدرچین بسیار خوشمزه و نیروزا است و به صورت محلی مخاطبان خاص خود را دارد. با پرورش این پرنده ها می توانید بخشی از بازار را از آن خود کنید.
6- ماهی پرورش دهید.

پرورش ماهی کار بسیار ساده ای است و می توانید در خانه خود نیز انجام دهید. فقط باید در این زمینه اطلاعات کسب کنید تا موفق باشید.
7- مرغ و جوجه یک روزه پرورش دهید.

مرغ، خوراک اصلی مردم می باشد و همیشه فروش خود را دارد. ضمن آنکه کار سختی نیست.

 
ایده های کارآفرینی فناوری اطلاعات
 

در زمینه فناوری اطلاعات به فراوانی ایده های کارآفرینی داریم. از همین گوشی، تبلت و کامپیوتری که هم اکنون با آن دارید مقاله را می خوانید گرفته تا تولید وسایل زندگی مطابق با تکنولوژی که همگی برای یک زندگی راحت تر و رفاه بیشتر فراهم شده است.

شاید اگر از یک کارخانه دار میلیاردر هم بپرسید بگوید که این سال ها سود و رشد مالی در فناوری اطلاعات بوده است.
1- ایده برنامه نویسی و ساخت بازی و فیلم را با کمک یک گروه انجام دهید.

اگر ایده ای برای ساخت بازی دارید، می توانید از چند برنامه نویس کمک بگیرید و خود کار نظارت و فروش را بر عهده داشته باشید.

اجرا و تولید همیشه وقت بسیاری می گیرد و به جای آنکه مستقیما تلاش کنید تا برنامه اندرویدی برای بازی بنویسید ویا فیلم و کلیپ و انیمیشن طراحی کنید، می توانید از چند کاربلد در این زمینه کمک بگیرید و وقت صرفه جویی شده را به فکر کردن برای ایده های بیشتر صرف کنید.
2- آموزش دهید.

اگر شما یک شخص IT کار حرفه ای هستید مطمئنا انبوهی از دانش در اختیار دارید. کلاس های آموزش مجازی برگزار کنید و با قیمت کم شروع به آموزش کنید تا دیگران نیز بتوانند از اندوخته شما استفاده کنند.

این کار برای خودتان نیز خلا ذهنی ایجاد می کند و کمک می کند تا به دنبال یافته های علمی بیشتری بروید.
3- تولید محتوا، کنید.

تولید محتوا یا فریلنسری یکی از شغل های متداول سالیان اخیر است. کاری که شما با داشتن فقط یک اکانت میتوانید انجام دهید.

این فعالیت مجازی است و لازم است مقداری در این مورد تحقیق کنید تا تخصص به دست آورید سپس برای انجام پروژه های مختلف شروع کنید.
4-تایپ کنید.

تایپ کردن ساده ترین فعالیتی است که می توانید با یک کامپیوتر انجام دهید. اگر متن بالایی برای تایپ دارید، ویا پروژه دانشجویی و دانش آموزی خود را می خواهید انجام دهید، می توانید از یک تایپیست کمک بگیرید.
5- ادمین تلگرام و اینستاگرام شوید.

امروزه کانال های شبکه اجتماعی به کمک مدیران موفق آمده تا فروش خود را تقویت و رشد دهند.

شما می توانید مدیریت پیج خود را به دیگر افراد بسپارید، و خود برای طرح های آینده برنامه ریزی کنید. این یعنی کار خود را به اشتراک بگذارید و اجازه دهید چند نفر دیگر نیز منفعت ببرند.

 
ایده های کارآفرینی بدون سرمایه گذاری زیاد

تولید محتوای تخصصی را از اینجا بخوانید….

 
1- بخشی از فعالیت های خود را به فریلنسرها در سایت های فریلنسری بپسارید.

شغل شما هر چه هست کمی بررسی کنید. بخشی از فعالیت ها به شدت وقت گیر است و افراد بسیاری هستند که برای انجام دادن آن وقت و انگیزه کافی دارند.

تلاش کنید تا کار خود را به اشتراک بگذارید. وقتی شما کار خود را در سایت فریلنسری ارائه می دهید، نه نیاز به دفترکار دارید و نه قرار است بیمه و مالیات بپردازید. این کار بسیاری از هزینه های تمام شده  را برای شما کاهش می دهد.
2-گلخانه احداث کنید.

تولیدات گلخانه از جمله فعالیت هایی است که واقعا پول بسیاری نمی خواهد. بعضی با همین پول تو جیبی های شان می توانند گلخانه احداث کنند و موفق نیز هستند.
3- تیم بازاریابی و فروش تشکیل دهید.

اگر به دلایلی نمی تواند تولید کنید، می توانید با دیگر شرکت ها و کارخانه ها برای فروش همکاری کنید.

همچنین اگر شما صاحب کسب و کار هستید، می توانید از جوانان برای فروش محصولات تان کمک بگیرید. فروش بدون داشتن تیم فروش کار سختی است و ساده ترین پیامد آن، فروش کم و از دست دادن بخشی از بازار است.
4-سایت فروش و وبلاگ راه اندازی کنید.

ساخت وبلاگ و وب سایت بسیار آسان است و می توانید به نصف روز انجام دهید. اگر بتوانید یک سایت را سریع راه اندازی کنید می توانید آن را به تولید کنندگان پیشنهاد کنید.
5- وارد فعالیت خرید و فروش محصولات دست دوم قطعات ماشینی شوید.

قطعات ماشینی همیشه خریدار دارد و نیاز عموم مردم است. مخصوصا به دلیل قیمت بالای قطعات نو، قطعات دست دوم می تواند یکی از گزینه های خرید صاحبان خودرو باشد.

فروش این قطعات را می توانید در سایت دیوار، شیپور و دیگر سایت ها و نرم افزار های فروش دست دوم محصولات انجام دهید.
6- تدریس خصوصی انجام دهید.

تقریبا می توان گفت این کار هیچ هزینه ای نیاز ندارد. شاید فقط لازم باشد مقدار مختصری کمتر از 100 هزار تومان هزینه کنید تا تبلیغات کنید.

از سایت هایی مانند دیوار، شیپور و روزنامه میتوانید کمک بگیرید. لازم نیست در ابتدا به دروس دانشگاهی فکر کنید، می توانید از دروس ابتدایی شروع کنید.

این را از روی تجربه بگوییم که در برخورد با بچه ها اگر بتوانید صمیمانه و مهربان باشید، خیلی زود کارتان می گیرد و بچه ها با شما دوست خواهند شد.

ضمن آنکه والدین نیز رفتار خوب شما را به خاطر می سپرند و دوباره به شما مراجعه خواهند کرد. به جرئت می توان گفت در تدریس، مهم تر از تخصص شما، ادب و نوع رفتار شماست.
7-یک آشپزخانه راه اندازی کنید.

تلاش کنید تا غذایی که مطمئنید هم خوشمزه هست و هم مورد علاقه عموم مردم، درست کنید و تبلیغات راه بیندازید. آشپزخانه می تواند افراد بسیار زیادی را سر کار بیاورد.

می توانید آشپزخانه را در خانه خود راه اندازی کنید. در این موضوع سایت هایی هستند که اجازه به شما خواهند داد تا غذای داخل خانه خود را بفروشید.

یک آشپزخانه نیاز به آشپز، انباردار، موتور پیکی، خرید کننده، بازاریاب و چندین دستیار خواهد داشت. ضمن آنکه خورد و خوراک برای عموم مردم جذاب است و معمولا می بیینید که صف های رستوران ها مانند فلافلی ها حسابی شلوغ است.
8- مشاوره درسی و تحصیلی بدهید.

حواس خود را به مدرک و تحصیلات خود جمع کنید. ببینید در دانشگاه چه چیز هایی یاد گرفته اید و چه میزان می توانید مشاوره بدهید.

ببینید دیگر افراد کم سال تر از شما چه دغدغه هایی دارند و تلاش کنید پاسخی مناسب برای آن پیدا کنید.

باید دانش خود را ارتقاء دهید تا از پس سوالات مختلف برآیید. میتوانید یک موسسه مشاوره بزنید و با سخنانی انگیزشی در دیگران نیز شوق فعالیت ایجاد کنید.
مزایای تولید محتوا اصفهان برای کسب و کارها چیست و چگونه به فروش بیشتر کمک می کند؟

 
سخن پایانی

شما هم خوب فکر کنید. مطمئنا شما نیز ایده ای خلاقانه و جدید می توانید داشته باشید و از آن به چند نفر منفعت برسانید.

تشکیل یک کارگروه، استارتاپ و زدن یک شرکت بسیار آسان است و می توانید از همین حالا شروع کنید. پس وقت را غنیمت شمارید و تلاش کنید تا ایده خود را پیاده سازی کنید.

بعد از پیاده سازی ایده شما، مطمئنا دیگر افراد نیز برای همکاری با شما علاقه مند خواهند شد. شاید در ابتدا کمی سخت به نظر بیاید اما بعد از اینکه کار روی غلتک افتاد، می بینید خیلی هم ساده بود و کاش زودتر شروع کرده بودید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.